Będę jak mój tata. Będę jak moja mama
Od października do grudnia 2019 roku, przedszkolaki wzięły udział w wewnątrzszkolnym projekcie pt.: "Będę jak mój tata. Będę jak moja mama", który stał się przykładem dobrej praktyki edukacyjnej.
Dziękujemy bardzo rodzicom, za ich zaangażowanie w przygotowanie ciekawych prelekcji. Jednocześnie zachęcamy do zapoznania się z dokumentacją projektu, która ukaże się na stronie Świętokrzyskiego Kuratorium Oświaty oraz fotogalerii.
Wewnątrzszkolny projekt "Będę jak mój tata. Będę jak moja mama"
IX edycja projektu „Szybuj bezpiecznie w internetowej chmurze 2019”
Uczniowie naszej szkoły przystąpili do realizacji w roku szkolnym 2019/2020 projektu "Szybuj bezpiecznie
w internetowej chmurze" organizowanego przez ŚCDN
Tematyka dziewiątej edycji projektu, związana jest z zagadnieniami mądrego i bezpiecznego użytkowania zasobów Internetu oraz z hasłem Dnia Bezpiecznego Internetu 2020 „Razem dla lepszego Internetu”.
W projekcie realizowane są następujące działania:
• lekcje poświęcone tematyce projektu,
• konkurs dla uczniów,
• spotkanie uczniów z funkcjonariuszem policji
18 listopada uczniowie uczestniczyli w spotkaniu z funkcjonariuszem policji poświęconemu tematyce związanej z cyberprzemocą, cyberprzestępczością oraz odpowiedzialnością prawną nieletnich. Prace Mai Kowalickiej i Łukasza Matuszewskiego z klasy VII wziąły udział w konkursie "Nie wierz we wszystko, co znajdziesz w Internecie!". Przeprowadzone zostały lekcje poświęcone tematyce projektu.
Projekt prowadzi, nadzoruje i koordynuje p. Agata Pałys
Spotkanie z policjantem i prace konkursowe - działania projektu " Szybuj bezpiecznie w internetowej chmurze
Wiedza i umiejętności kluczem do sukcesu-zajęcia z fizyki W dniu 6.03 w ramach projektu odbyła się wycieczka do Energetycznego Centrum Nauki. Podczas wycieczki uczniowie zwiedzili Centrum oraz uczestniczyli w warsztatach pt. „Żarówka z ołówka”
Wycieczka do Energetycznego Centrum Nauki
Rządowy program zakładający zwiększenie dostępności do usług medycznychNasz szkoła otrzymała dotację na doposażenie gabinetu pielęgniarki szkolnej. Dotacja jest częścią rządowego programu, który zakłada zwiększenie dostępności do usług medycznych, również dla młodzieży szkolnej, zgodnie z ustawą o szczególnych rozwiązaniach zapewniających poprawę jakości dostępności świadczeń opieki zdrowotnej.
Za tą dotację gabinet została wyposażony w Ciśnieniomierz, stetoskop, Tablicę okulistyczną literową, cyfrową i obrazkową, tablice okulistyczne ISHIHARA, torbę medyczną wraz z wyposażeniem, wagę osobową oraz biurko, stolik zabiegowy z miskami, szafę medyczna i szafkę kartotekową.
Kwota dofinansowania wynosi 6 700,00 zł i jest to 100 % wnioskowanej kwoty.
Rządowy program rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych na lata 2017-2019 – „Aktywna tablica”. Nasza szkoła w sierpniu złożyła wniosek o dofinansowanie zakupu sprzętu TIK w ramach rządowego programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych na lata 2017-2019 –„Aktywna tablica”. Wniosek ten został pozytywnie zaopiniowany i zatwierdzony. Dzięki temu dostaliśmy dofinansowanie w kwocie 17 500 zł, z czego 14 000 zł to kwota z programu „Aktywna tablica”, natomiast Gmina Górno dołożyła wkład własny w kwocie 3 500 zł. Za tą kwotę zostały zakupione pomoce dydaktyczne w postaci dwóch tablic interaktywnych z projektorami ultra krótkoogniskowymi wraz z głośnikami.
Dyrektor, Nauczyciele oraz Uczniowie serdecznie dziękują Panu Wójtowi – Przemysławowi Łysakowi oraz Radzie Gminy Górno za umożliwienie zakupu tychże pomocy i przekazane środki finansowe niezbędne do uzyskania dofinansowania
,,Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa”
Wniosek dyrektora szkoły do Wójta Gminy Górno o udzielenie wsparcia finansowego na zakup książek do biblioteki szkolnej w ramach programu wieloletniego - ,,Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa” – Priorytet 3 został złożony 28.X.2016 roku. Zaraz po jego zatwierdzeniu przystąpiono do realizacji projektu.
Na początku realizacji projektu zasięgnęliśmy opinii Samorządu Uczniowskiego i Rady Rodziców na temat doboru książek do biblioteki. Następnie przygotowano i wysłano zapytanie dotyczące oferty cenowej książek do hurtowni / księgarni. Wyboru najkorzystniejszej oferty dokonała komisja składająca się z dyrektora szkoły oraz dwóch nauczycieli. Cenną wskazówką były również wypowiedzi uczniów na temat ich zainteresowań przekazywane podczas rozmów i porad czytelniczych w bibliotece szkolnej. Do biblioteki zakupiono książki za kwotę 5 000 zł. Księgozbiór Biblioteki Szkoły Podstawowej im. Piotra Ściegiennego w Bęczkowie wzbogacił się o 309 woluminów. Dzięki otrzymanym środkom finansowym biblioteka została doposażona w lektury szkolne, nowości wydawnicze. Są wśród nich Magiczne Drzewo, Mikołajek, Hobbit, Księga straszliwej niegrzeczności, Księgi sportu, Encyklopedie sportu i wiele innych ciekawych pozycji książkowych. Planowane zakupy konsultowano z uczniami, rodzicami i nauczycielami. W zakupach uwzględniono potrzeby osób niepełnosprawnych. Jedną z zalet realizacji projektu jest promowanie czytelnictwa.
W okresie realizacji projektu NPRCZ zrealizowano następujące projekty edukacyjne z wykorzystaniem księgozbioru biblioteki szkolnej: Wielka Liga Czytelników dla klas I – III, Wolontariat czyta dzieciom, Czytamy Sienkiewicza – projekt dla Gimnazjum i projekt ,, Dużo czytam – dużo wiem”. Wielka Liga Czytelników to Ogólnopolski Konkurs Czytelniczy, patronat nad nim objęło Ministerstwo Edukacji Narodowej. Głównym celem tego projektu było tworzenie mody na czytanie wśród rodzin. Polegał na czytaniu dla przyjemności i miał za zadanie ograniczenie oglądania telewizji ,,Wychowanie przez czytanie”. 21 kwietnia 2017 roku w Wojewódzkiej Bibliotece Publicznej w Kielcach odbyły się półfinały tego konkursu. Zakwalifikowali się do niego: Nikoletta Korza, Wojciech Gałkiewicz, Paulina Waldon. Tylko 2 punktów zabrakło im do finału.
W naszej szkole prężnie działa Wolontariat. Uczniowie należący do Wolontariatu raz na dwa tygodnie, podczas długich przerw czytali dzieciom w Punkcie Przedszkolnym i Oddziale Przedszkolnym fragmenty ulubionych książek. W ten sposób zachęcali najmłodszych kolegów do czytania.
W klasach gimnazjalnych promowano utwory Henryka Sienkiewicza. Akcja pod nazwą ,,Czytamy Sienkiewicza” polegała na głośnym czytaniu utworów Sienkiewicza połączone z projekcją filmów i zabawami interaktywnymi.
W ramach współpracy z bibliotekami zostały zorganizowane trzy wycieczki do Wojewódzkiej Biblioteki Publicznej im. Witolda Gombrowicza w Kielcach:
- 15 lutego 2017r. na wycieczce byli uczniowie klas IV – VI,
- 13 marca 2017 r. na wycieczce byli gimnazjaliści,
- 8 maja 2017r. na wycieczce byli uczniowie klas I- III.
Wszyscy uczniowie zwiedzali bibliotekę oraz wzięli udział w lekcjach bibliotecznych.
W dniach 13 – 17 marca 2017 roku odbył się XXV Tydzień Kultury Języka Polskiego. Przeprowadzono konkursy ortograficzne, recytatorskie, quizy językowe. Michał Garbaś i Jopowicz Karol w kategorii klas I –III zostali mistrzami ortografii, zaś w klasach IV – VI –Ewelina Sierpińska.
Uczniowie brali również udział w konkursach recytatorskich:
- 28 lutego 2017 roku w Gminnym Konkursie Recytatorskim pod hasłem ,,My się zimy nie boimy” w Zespole Szkół w Krajnie - Gabrysia Kowalicka – Oddział Przedszkolny i Gabrysia Obara - klasa I zdobyły wyróżnienia, zaś Wojciech Gałkiewicz - uczeń klasy III zajął 3 miejsce;
- 15 maja 2017 roku odbyła się VIII edycja konkursu międzygminnego recytatorskiego ,,Przyroda w liryce” w Nadleśnictwie Daleszyce, gdzie Kamil Zemsta – uczeń klasy VI zdobył II miejsce. W tym konkursie naszą szkołę reprezentowali również uczniowie klas młodszych ( Gabrysia Obara i Wojciech Gałkiewicz ).
Uczniowie klas I – III rywalizowali również ze sobą w szkolnym konkursie czytelniczym ,,Lekturnik”. Dzieci prowadziły dzienniczki, w których zapisywały ciekawe informacje, nazwisko i imię autora przeczytanej książki oraz wykonywały ilustracje.
W ramach promocji czytelnictwa organizowane były wystawy książkowe w salach lekcyjnych klas młodszych – MAGICZNY KUFEREK. W czasie przerw dzieci miały możliwość w każdej chwili sięgnąć po ciekawą książkę.
Bibliotekarze po każdym półroczu dokonywali wyboru najlepiej czytającej klasy oraz dokonali wyboru Czytelnika Roku. Została nim Angelika Krawczyk - uczennica klasy III SP.
Z udziałem rodziców, uczniów naszej szkoły i nauczycieli odbyła się akcja pod hasłem ,,Czytanie jest super” , podczas której 20 marca 2017 roku pierwszoklasiści zostali pasowani przez panią dyrektor na czytelników. Zaprezentowali przedstawienie ,,Zły wilk” oraz wszyscy uczestnicy akcji obejrzeli prezentację multimedialną „Droga książki od autora do czytelnika”.
Odbyły się również konkursy plastyczne promujące czytelnictwo: ,,Moja ulubiona postać bajkowa” oraz plakat wykonany przez uczniów gimnazjum klas I – III w ramach akcji ,, Czytam książki w bibliotece, w świat fantazji z nimi lecę”. Nauczyciele bibliotekarze prowadzili dla uczniów lekcje biblioteczne. Na stronie internetowej szkoły ,Gminy Górno zamieszczali artykuły z osiągnięć uczniów dotyczących czytelnictwa. Wymieniali się informacjami o imprezach promujących czytelnictwo między bibliotekami na terenie gminy Górno.
Organizacja pracy biblioteki dostosowana była do potrzeb uczniów. Uczniowie mieli możliwość wypożyczania książek na wakacje i ferie. Niektóre działania związane z realizacją projektu są kontynuowane, ponieważ przynoszą pozytywne rezultaty. Czytanie książek zaspakaja wiele potrzeb dziecięcych. Dzięki nowościom wydawniczym, książkom z pięknymi szatami graficznymi, które wzbogaciły nasz księgozbiór nie trzeba zmuszać, naciskać uczniów, by odwiedzały szkolną bibliotekę.
Realizacja projektu NPRCZ przyczyniła się do wzrostu zainteresowań i aktywności czytelniczej uczniów. Wzrosła liczba osób wypożyczających i odwiedzających bibliotekę szkolną.
Narodowy program Rozwoju Czytelnictwa
Zajęcia z fizyki i chemii w roku szkolnym 2017/2018 Na zajęciach projektowych z chemii uczniowie określali pH różnych substancji takich jak : jabłka, cytryny , mleka, octu , wody , mydła, płynu do mycia naczyń za pomocą oranżu metylowego, fenoloftaleiny, papierków uniwersalnych oraz wyciągu z czerwonej kapusty .
Zajęcia z chemii
Zajęcia rozwijające kompetencje biologiczne w roku szkolnym 2017/18
W roku szkolnym 2017/18 zajęcia rozwijające kompetencje biologiczne prowadzone są w klasach: VII SP, II Gim., III Gim. Cele zajęć:
• rozwijanie zainteresowań biologicznych i skłanianie do samodzielnego poznawania świata przyrody
• poznawanie różnorodności organizmów żywych i środowisk życia organizmów
• poznanie i zrozumienie podstawowych procesów życiowych organizmów
• poszerzenie zakresu umiejętności uczniów poprzez realizację treści wykraczających poza program nauczania
• rozwijanie umiejętności zastosowania wiedzy w praktyce
• rozwijanie umiejętności wyrażania własnych myśli, formułowania spostrzeżeń i poglądów
• kształtowanie zachowań ukierunkowanych na ochronę środowiska przyrodniczego
• budzenie szacunku do przyrody
• przygotowanie uczniów do udziału w konkursie biologicznym
Uczniowie na zajęciach powtarzają i utrwalają wiadomości poprzez:
- planowanie i prowadzenie doświadczeń biologicznych
- formułowanie problemu badawczego, stawianie hipotezy badawczej i jej
weryfikacja
- interpretowanie danych uzyskanych w wyniku doświadczeń
- doskonalenie technik mikroskopowania
- prowadzenie obserwacji przyrodniczych
- prowadzenie obserwacji czynności życiowych organizmów
- analizowanie przystosowań budowy organizmów do warunków życia
- prowadzenie obserwacji w najbliższej okolicy, której celem jest dostrzeżenie zmian
środowiska wywołanych działalnością człowieka
- rozpoznawanie na podstawie różnych źródeł informacji zachowań sprzyjających
i zagrażających zdrowiu
- korzystanie z różnych źródeł wiedzy
Na zajęciach wykorzystywane są:
- mikroskopy, lupy, szkiełka do mikroskopów, preparaty mikroskopowe
- naczynia laboratoryjne: zlewki, probówki
- modele: budowy DNA, chromosomów, kodu genetycznego
- model szkieletu człowieka i modele narządów wewnętrznych
- encyklopedie i książki o tematyce biologicznej
- pomoce do zajęć przygotowane przez nauczyciela: ćwiczenia, schematy, plansze,
rysunki, ciekawostki biologiczne, testy - tablica interaktywna , płyty CD
Realizacja zajęć w ramach projektu zakończy się w każdej klasie testem, który jednocześnie będzie pomiarem osiągnięć uczniów.
Bożena Lubacha
Zajęcia rozwijające kompetencje biologiczna
Wycieczka do Centrum Nauki Leonardo da Vinci W ramach realizacji projektu " Wiedza i umiejętności kluczem do sukcesu" 12.10 2017 roku odbyła się wycieczka do Centrum Nauki Leonardo da Vinci, podczas ,której uczniowie brali udział w warsztatach „ekomałolaty”. Podczas tych zajęć uczniowie badali właściwości sorpcyjne gleby oraz jej odczyn, badano właściwości kwasu siarkowego VI oraz przeprowadzono doświadczenie wykrywania dwutlenku węgla w wydychanym powietrzu.
Wycieczka do Centrum Nauki Leonardo da Vinci
Zajęcia z fizyki i chemii w roku szkolnym 2017/2018
Zajęcia z fizyki i chemii
Zajęcia z fizyki
Zajęcia rozwijające kompetencje z fizyki i chemii Zajęcia odbywały się w drugim półroczu. W zajęciach brali udział wszyscy uczniowie.
Celem zajęć jest :
- rozwój zainteresowań prawidłowościami świata fizyki i chemii
- wspieranie ucznia mającego trudności z opanowaniem wiedzy z fizyki i chemii a także ucznia zdolnego
- zachęcić uczniów do uczenia się fizyki i chemii
- umożliwić nadrobienie powstałych zaległości
- wyrobić umiejętność :
a. prawidłowego wykorzystywania różnych źródeł informacji
b. dokonywania obserwacji i wyciągania właściwych wniosków
c. wykorzystywania wiedzy w praktyce
- ułatwić zrozumienie praw fizyki i chemii
- nauczyć posługiwania się wykresami i tabelami
Na zajęciach uczniowie mają możliwość:
- powtórzyć
- utrwalić
- poszerzyć wiadomości z danej dziedziny
Podczas tych zajęć powtarzano i utrwalano poznane wiadomości, wykonywano dodatkowe ćwiczenia polegające na pisaniu i uzupełnianiu reakcji chemicznych. Rozwiązywano różnorodne zadania z treścią z zastosowaniem poznanych praw chemicznych i fizycznych. Na zajęciach przypomniano oznaczenia różnych wielkości fizycznych, wzory na ich obliczanie oraz jednostki w jakich je wyrażamy. Wykonywano ćwiczenia polegające na przeliczaniu jednostek. Powtórzone wiadomości utrwalono poprzez rozwiązywanie testów, rebusów, logogryfów, zadań o różnym stopniu trudności, ćwiczenia w przekształcaniu wzorów w celu obliczenia określonej wielkości fizycznej, sporządzanie i odczytywanie wykresów zależności różnych wielkości fizycznych Podczas zajęć uczniowie wykonywali różne ćwiczenia na tablicy multimedialnej, oglądali filmy na płytach CD związane z omawianymi tematami. Dzięki zakupionym pomocom uczniowie mogli samodzielnie wykonywać różne eksperymenty i doświadczenia co sprawiło, że zajęcia stały się dla nich bardziej atrakcyjne a przyswajanie wiedzy łatwiejsze.
Ewa Jezierska
Zajęcia z fizyki i chemii
Zajęcia rozwijające kompetencje geograficzneW ramach projektu „Wiedza i umiejętności kluczem do sukcesu” uczniowie klas I – III uczestniczą w zajęciach geograficznych. Głównym celem tych zajęć jest zainteresowanie uczniów problematyką geograficzną, zmotywowanie do poznawania świata, rozumienia trudnych problemów społeczno-ekonomicznych współczesnego świata, a tym samym lepsze przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego. Podczas zajęć poszukiwano ciekawych miejsc na Ziemi m.in. poznano tajemniczą historię Wyspy Wielkanocnej, zwrócono uwagę na położenie wyspy Bożego Narodzenia, poznano trudne warunki życia na wyspach Archipelagu Svalbard. Największe miasta świata uczniowie poznawali „podróżując” po mapie, korzystając z danych statystycznych, oglądając zdjęcia z tych miast. Analizując, odczytując położenie geograficzne różnych obiektów uczniowie korzystają z globusów fizycznych i indukcyjnych zakupionych w ramach projektu. Do utrwalenia wiadomości i umiejętności wykorzystują repetytoria z ćwiczeniami geograficznymi także zakupionymi w ramach realizowanego projektu. Dzięki wykorzystaniu różnorodnych pomocy dydaktycznych (także interaktywnych) i zastosowaniu różnych metod kształcone są podczas zajęć umiejętności wymagane w podstawie programowej:
korzystanie z różnych źródeł informacji geograficznej,
identyfikowanie związków i zależności oraz wyjaśnianie zjawisk i procesów,
stosowanie wiedzy i umiejętności geograficznych w praktyce,
kształtowanie postaw.
Zajęcia geograficzne
Zajęcia rozwijające kompetencje z języka angielskiego(II i III gimnazjum)W ramach realizacji projektu 'Wiedza i umiejętności kluczem do sukcesu' uczniowie klas 2 i 3 gimnazjum uczestniczą w dodatkowych zajęciach z języka angielskiego. W czasie zajęć uczniowie korzystają z pomocy dydaktycznych zakupionych w ramach projektu tj. podręczniki oraz oprogramowania z ćwiczeniami interaktwnymi. Uczniowie mają możliwość utrwalenia i rozszerzenia poznanego słownictwa, zagadnień gramatycznych z zakresu objętego programem nauczania z języka angielskiego. Uczniowie rozwijają również sprawności słuchania, mówienia, czytania i pisania w języku angielskim.
Zajęcia klasy II i III gimnazjum z języka angielskiego
Zajęcia rozwijające kompetencje z języka angielskiego (kl. I gimnazjum)W drugim semestrze gimnazjaliści rozpoczęli realizację projektu edukacyjnego finansowanego ze środków unijnych. Zajęcia mają na celu pomoc uczniom w poszerzeniu wiedzy z przedmiotów ścisłych oraz języka angielskiego. Klasa I gimnazjum zajęcia z języka angielskiego miała z panią Olgą Jabłońską. Uczniowie otrzymali Repetytorium Gimnazjalne oraz oprogramowanie do tablicy interaktywnej dostosowane do niego. Na zajęciach opracowywane zostało słownictwo i zagadnienia gramatyczne, które obowiązują na Egzaminie Gimnazjalnym. Dodatkowo uczestnicy pracowali nad umiejętnościami bardziej praktycznymi takimi jak słuchanie, a także pogłębiali swoją wiedzę na temat kultury krajów anglojęzycznych. W przyszłym roku zajęcia będą nadal kontynuowane, aby młodzież miała jak największe szanse na powodzenie w dalszej edukacji.
Zajęcia klasy I gimnazjum z języka angielskiego
Zajęcia rozwijające kompetencje z matematyczne (klasa I gimnazjum)
W ramach projektu „ Wiedza i umiejętności kluczem do sukcesu” uczniowie klasy I gimnazjum uczestniczyli w II półroczu roku szkolnego 2016/2017 w zajęciach rozwijających kompetencje matematyczne.
Celem zajęć było należyte opanowanie przez uczniów umiejętności rachunkowych na liczbach rzeczywistych, poszukiwanie właściwej drogi rozwiązania , a co za tym idzie rozwój myślenia matematycznego, które przekłada się na poprawę wyników nauczania.
Uczniowie w ciągu 16 godzin zajęć rozwijali umiejętności:
- rachunkowe na liczbach wymiernych,
- rachunkowe na potęgach,
- rachunkowe na pierwiastkach drugiego i trzeciego stopnia,
- zastosowania twierdzenia Pitagorasa i twierdzenia odwrotnego do Pitagorasa.
W ramach realizacji zadań projektowych zostały zakupione do sali matematycznej: tablica multimedialna, projektor, komputer, zestawy brył do mierzenia objętości, zestawy do składania modeli żeberkowych brył, przyrządy matematyczne do tablicy magnetycznej, plansze edukacyjne, które wykorzystywane były podczas prowadzonych zajęć i wpłynęły na ich atrakcyjność .
Zajęcia rozwijające kompetencje matematyczne (w 2 i 3 gimnazjum)Kompetencje matematyczne obejmują umiejętność rozwijania i wykorzystywania myślenia matematycznego w celu rozwiązywania problemów wynikających z codziennych sytuacji. Kompetencje matematyczne obejmują – w różnym stopniu – zdolność i chęć wykorzystywania matematycznych sposobów myślenia (myślenie logiczne i przestrzenne) oraz prezentacji (wzory, modele , wykresy, tabele).
Na zajęciach rozwijane są między innymi: niezbędna wiedza, umiejętności i postawy powiązane z kompetencjami:
- umiejętność sprawnego liczenia, znajomość miar i struktur,
- znajomość głównych operacji i sposobów prezentacji matematycznej,
- rozumienie terminów i pojęć matematycznych,
- świadomość pytań, na które matematyka może dać odpowiedź,
- umiejętności stosowania głównych zasad i procesów matematycznych w
codziennych sytuacjach,
- zdolność rozumowania w matematyczny sposób,
- rozumienie dowodów matematycznych,
- umiejętność komunikowania się językiem matematycznym,
- umiejętność korzystania z odpowiednich pomocy.
Uczniowie na zajęciach mają możliwość uzupełnienia braków w wiadomościach i umiejętnościach ale także uczniowie uzdolnieni poszerzenia tych, które posiadają. W ramach realizacja zadań projektowych zostały zakupione do sali matematycznej: tablica multimedialna, projektor, komputer, zestawy brył do mierzenia objętości, zestawy do składania modeli żeberkowych brył, przyrządy matematyczne do tablicy magnetycznej. Uczniowie otrzymali książki i przybory do pisania i kreślenia. Uczniowie chętnie biorą udział w zajęciach.
Zajęcia rozwijające kompetencje matematyczne
Zajęcia: Rozwijanie kompetencji przyrodniczych-biologia.Zajęcia prowadzone były zgodnie z harmonogramem ujętym w projekcie z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb rozwojowych, edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów. Celem było wyrównanie dysproporcji edukacyjnych uczniów , którzy maja trudności w spełnieniu wymagań edukacyjnych z podstawy programowej oraz kształtowanie i rozwijanie kompetencji przyrodniczych Przeprowadzono w każdej klasie gimnazjalnej po 8 godzin. Na początku zajęć uczestnicy pisali test diagnozujący.
W ramach realizacji zadania zostały zakupione pomoce dydaktyczne, które wzbogaciły wyposażenie pracowni biologicznej: szkielet człowieka, model przekroju ciała człowieka. Uczniowie otrzymali materiały edukacyjne oraz na catering każdych zajęciach .
Uczniowie klasy pierwszej podczas pisania testu diagnostycznego.Zajęcia z wykorzystaniem zakupionych pomocy.
SZKOLENIA NAUCZYCIELI W RAMACH PROJEKTU „WIEDZA I UMIEJĘTNOŚCI KLUCZEM DO SUKCESU”W ramach projektu wsparciem zostało objętych 7 nauczycieli, , tak aby wzbogaceni o nowe umiejętności oraz wyposażeni w nowy sprzęt mogli skutecznie przekazać uczniom wiedzę.
Odbyli cykl szkoleń : 1. Jak dobrze uczyć z wykorzystaniem TIK-nowoczesne metody nauczania (30 godz.). 2. Metody audiowizualne i media w nauczaniu języków obcych (30 godz.). 3. Wykorzystanie doświadczeń, eksperymentów i metod aktywizujących w nauczaniu (30 godz.).
Nauczyciele, którzy prowadzą zajęcia z uczniami poznali możliwości wykorzystania TIK, pracę z rożnymi aplikacjami, tworzyli przykładowe scenariusze zajęć ze swoich przedmiotów. Nauczyciele języka angielskiego poszerzyli swoje kompetencje o wspieranie procesów nauczania języka min. obrazami, przeźroczami, filmami, wykorzystaniem środków społecznej komunikacji o szerokim zasięgu, takich jak: prasa, radio, telewizja, Internet, a także książki. Na szkoleniu nauczycieli bloku matematyczno- przyrodniczego poruszane były zagadnienia wykorzystania metod aktywizujących, eksperymentów i doświadczeń w pracy z uczniami. Wszyscy nauczyciele, którzy brali udział w szkoleniach otrzymali zaświadczenia oraz materiały edukacyjne.